Тијанија

Видимо се у Тииииијааању…

Сократов троструки тест

Оставите коментар

У древној Грчкој (469 – 399 пр.н.е.), Сократ је био нашироко хваљен због
своје мудрости.

Једног дана дође му познаник врло узнемирен: – ” Сократе, знате што сам управо чуо о Диогену ?”

– ” Само тренутак ” одговори Сократ. “Прије него ми кажеш што си чуо
направићемо мали тест. То се зове ТРОСТРУКИ ФИЛТЕР ТЕСТ. ”
-” Троструки филтер? ”
– ” Тaчно, пре него што ми испричаш о Диогену, профилтрираћемо оно што ми намераваш рећи.

Први филтер је ИСТИНА.
Јеси ли апсолутно сигуран да је оно што ми намераваш рећи истина ?”
– ” Не, заправо сам само чуо о томе.”-
– Добро, значи не знамо је ли то истина или не.

Покушајмо с другим филтером, филтером ДОБРОТЕ.
Је ли оно што намераваш рећи о Диогену нешто добро ? ”
– ” Не, напротив…”
– ” Дакле, желиш ми рећи нешто о Диогену што може бити лоше, чак и ако ниси сигуран да је истина ?”
Човек је слегнуо раменима, мало збуњен.

Сократ је наставио :
– ” Вест још увек може проћи тест јер постоји и трећи филтер, филтер
КОРИСНОСТИ.
Хоће ли оно што ми желиш рећи о Диогену бити корисно за мене ?”
– ” Не, мислим да неће.”
– ” Па ” закључио је Сократ, ” ако оно што ми желиш рећи није истина, нити је
добро, нити корисно, зашто то уопште рећи мени или било коме другоме?”

Оставите одговор

